be careful anda di zon bahaya | follow disini | pergi ke Dashboard
♥ apenye pon ♥: result SPM

Wednesday 21 March 2012

result SPM


ape laa nak jdi ngan aku ney ,,
ney laa akibatnye kan ,,
haha ,, ya Allah lam hati sedih sgt ,,
tp takley nk tunjukkan sbb kena terima kenyataan ney jgak ,

ade ke yg nak taw result aku ???
nak taw ke ??
tayah laa ehh ,,
eh nak taw jgak ke ??
jgn gelak eh ,,sbb aku tak pandai laa

huk3 ,, alahai ,, serbe slh aku nak gtaw

oke laa aku kuatkan hati ,, aku gtawu jgak ,,
bodoh ke aku ney , juz be myself right ?

oke laa ,, weyhh sebak doe hati aku ,,

2A 2B 2C 2D 1E

1A 1A- 1B+ 1B 1C+ 1C 2D 1E

bahasa malaysia
B+

bahasa inggeris
C

pendidikan islam
A-

sejarah 
B

mathematics
A

additional mathematics
C

physics 
D

chemistry
D

biology
E


terok kan3 ,, :(

oke nak cerita satu-satu ..

pasal BM ,, bodoh sgt kan bahasa sendry takley dpt A ,,
aku pon tataw nape ,, sbb ramai gak dak2 skola aku BM dye tak A ..susa ke erk ???

pasal BI .. bi jgn tanye laa ,, aku mmg lembab BI sikit ,,

PI ,, agama sendry pon takley nak score ...T_T so sad ..

sejarah ,,buat pertama kali nye aku rasa aku baguz sgt2 sejarah ,, sbb sj laa matapljran yg aku tak suke dri form 1 smpai form 5 ,, mase pmr pon sejarah aku C ,, ney kan plak spm ,ade esei lagi tuh ,, mcm mane tah leh bijak sekejap ,, aku mmg tataw pasal sejarah sbb aku jenis pelupe n takley ingat pasal sejarah2 ,, korang tnye laa pe2 pasal sejarah kat aku kompom takley jwb ,,lagi2 tokoh2 uh ,, aku tataw langsong ,,kolot sungguh aku neyh ,, sbb aku tak ley ingat ,, 

math .. subjek yg aku paling minat ,,, alhamdulillah dpt A ,tp aku harap A+ .. tp takpe laa ,bkn rezeki aku ,, 

add math .. aku minat jgak ,,tp sbb kan aku selalu ponteng clas tambahan,ney laa jdi nyerr ,,

physics,chemistry,biology ,, subject killer bg aku ,, sbb aku tak minat n takkan minat langsong ,, matapelajaran ney laa yg akan aku b"main di belakang ,, aku tanak amek pure science ,tp nape ckg uh pakse jgak ,, tgok ,ape jdi ,, aku tataw pon ape yg aku bljar selama 2tahun ney ,,

so tu jelahhh ,, byk sgt aku membebel ,, harap aku leh ubah semua ney pd masa akan dtg ,,

bye,assalamualaikum

32 comments:

shar90 said...

lorh... lebih kurang saye punye je... tp add math awk lg bagos... hehehe xD

gadismanja said...

@shar ,, huwaaa :( sodeh den ,, bm leh lak takpat A ,, mengong je .,, admath tu ,, tah laa

anNaqia said...

it's okay my dear. jauh lagi perjalanan. pastikan bile da masuk uni usaha lagi. jgn main-main.hehe. ^__^

gadismanja said...

@anNaqia ,, thanks ,, terima kasih bg semangat kat sy ^_^

Unknown said...

jgn sedih2.. ok dah tu :) usaha lg dlm IPT or else.. jgn cepat putus asa..

shar90 said...

hueh... nanti nk apply kat mane2, dia xmintak pon bm A... jgn sedih ea x)

gadismanja said...

@haruno hana ,, tu laa kan ,, thanks support me

gadismanja said...

@shar ,, oke ,, muke still oke lagi ,,hati ney je sebak sikit

Afiqah said...

wahhh Alhamdulillah. okay la awak. pandai awak :)

gadismanja said...

@dfiqa ,, alhamdulillah dpt result mcm ney ,, lulus semua ,, tp sy tak sepandai awk ,, kalau kita buat sesuatu yg kita tak suka mesti tak berjaya ,, :(

Nur Idzhainee Hashim said...

ok la tu..doa bnyk2 dpt masuk univeristi pule...dan kat sana nnti do much better lil sis =) sure u can !

gadismanja said...

@Nur Idzhainee Hashim thanks awk :(

shar90 said...

be strong cex ah,,, peluang byk lagi... hehee x)

gadismanja said...

@shar ,, thanks awk ,, arghh ,, kene kuat

Prince of Noob said...

hmm... dah alang2 awak post result SPM ni saya ada nak cakap sikit... saya ni umur dah 30 tahun, so saya cakap terus terang jelah ye... dulu time SPM saya scorer, dapat masuk universiti... lepas grad dapat kerja jadi executive dekat sebuah kilang multinasional... gaji permulaan masa tu dlm rm2000... ada seorang kwn saya masa belajar main2, selalu buli kawan2 yg lain, lepas SPM dia kerja kilang tempat saya tu sebagai operator... sekarang saya dah jadi bos dia. tapi... saya ada seorang lagi kawan, result SPM dia biasa2 je, lepas belajar dia kerja tukang masak kat sebuah restoran. sekarang ni setelah 15 tahun, dia jadi seorang chef di sebuah hotel 4 bintang di KL, gaji sebulan rm6000... kesimpulannya, jgn putus harap... rezeki ada di mana, Allah yg bagi... yg penting kita kena pandai cari dan berusaha... OK? teruskan mengejar cita2 anda.

gadismanja said...

@prince of noob ,, pengajaran yg bagoz ,, its good ,, thanks awk

Anonymous said...

woaahhh terer yer math !

gadismanja said...

@nazhirah mohmmad ,, terer ke ?? tp sy mmg minat math

Shiema Sufian said...

spm itu bukan ukuran, yang penting jangan berputus asa (:

gadismanja said...

@shiema ,, thanks yup ,, sentiasa sokong sy

Izwani @kuroizu said...

tak apa. yg penting kita sudah berusaha dan buat yg terbaik :) jgn berputus asa :)

gadismanja said...

@wani ..thanks yup :)

Safiah Ibrahim said...

taniah.. ok dah tu.. :)

Unknown said...

Tak berjaya dalam pelajaran tak semestinya tak berjaya dalam hidup.
Yang penting jangan putus asa, niat menuntut ilmu biar betul.

Huhu... dah macam pakar motivasi la plak :p

Kik0 ♥ QiLaH said...

alamak.

cane nak masok matrik :(

nwey, congrat ;)

Syamira said...

ala sye pon lebih kurang cex ah je. .
mungkin spm kite x cemerlang tp kite xtaw mse depan :)
setiap org ade rexkinye ^^

gadismanja said...

@ohno!! thanks eh ,,hehe ,, takpe2

gadismanja said...

@safiah ,,thanks jgak k coments :)

gadismanja said...

@nur aqilah .. takde cita2 laa nk masok matrix ,, hee ^_^

gadismanja said...

@syamira ,, yeke ,, betol tuh kan ,, mane taw kat sini mungkin kita tak cemerlang ,, syamira dpt brape ??

Cendol said...

x pe la cex ah..yg penting slps ini..pandang ke hadapan! gud luck cex ah! success always!
oh btw,i follow u !

Anonymous said...

usaha lg next time.....jgn pernah berhenti berusaha ye....