be careful anda di zon bahaya | follow disini | pergi ke Dashboard
♥ apenye pon ♥: akhirnya .. yeahhh

Saturday, 7 April 2012

akhirnya .. yeahhh

hari ini aku belajar erti kesusahan ,,
korang yg biasa hidup senang jgn nk bongkak dan riak ..
sekarang hidup korang boleh senang ,,
tp korang ade pikir kot2 satu hari nnti korang tetibe jadi susa ,,
 belajar laa dari skunk ..

tp dlm keadaan susah neyh pon boleh terasa gembira ..
pg tdi ibu aku siang ikan sembilang(keli) ..
ibu aku tataw siang pon ,, kesian aku tgok ibu ..
kalau boleh aku yang tlg siang ,
tp aku tak reti siang ikan yg besar2 n licin2 badan dye ni ..
kalau setakat ikan selar,ikan kembong boleh laa ..

aku tlg laa ibu ,aku tlg teman je ...
dah laa dlm keadaan susah ibu nk siang uh ,,
air plak takde ,puaz laa aku angkat air sebaldi besar ..
lepas uh aku buat bara api ..
nak salai ikan tuh ,, 

tetibe je mendung ,gelap je ,, huh,,aku ingatkan nk ujan ,nasib baik laa tak hujan ,,
so aku ngan ibu pon mule laa proses menyalai .. 
da siap tuh korang taw aku buat ape ..

aku amek daging KANCIL ngan LANDAK
then kitorang salai jugak ... 

penat nye ya amat .. so ibu pon masak laa rendang kancil 
aku dah makan pon ,,sedap sgt2 ,,
akhirnya dpt jugak aku mkn kancil 

aku b"syukur dpt mkn kancil ,, walaupon da lama nk mkn 
tp baru hari ni dpt mkn sbb semalam 
nenek sedara aku dtg rumah dye bg ,, hehe
suke sgt2 ,, 

oke laa ,,bye,assalamualaikum

12 comments:

gebot said...

sedap ke?hmmm.mcm besh jeee :D

gadismanja said...

@gebot ,, sedap2 ,,hehehehhee

Haruno Hana 하나 said...

waaa :D x pernah lg mkn daging kancil.. best nya ..

shar90 said...

akhirnya dpt makan kancil... aritu xdapt... hehehee xD

gebot said...

mcm ayam ke lg sedap?

gadismanja said...

@haruno hana ,, hehe ,, sedap2

gadismanja said...

@shar ,, a"A kan ,, mase tuh nak makan tak sapat ,, wahhhh ,, hehe ,,suke2

gadismanja said...

@gebot ,,entah laa ,, tp sedap lagi ayam

teha said...

eh , kite xpenah mkn kancil.. hehe :)

Detective Fiqa said...

sedapnyaa :( huhuhu

gadismanja said...

@teha ,, hehe ,, jum mkn

gadismanja said...

@dfiqa ,,mai3 ,,mkan3 ,,nyum3