be careful anda di zon bahaya | follow disini | pergi ke Dashboard
♥ apenye pon ♥: contest cerita seram

Friday, 30 March 2012

contest cerita seram


nak join click banner oke ,,


oke aku nak mule kan cerite ,,keh3 ,,

pada suatu malam ,,(mcm buku cerite)hahaha
malam itu ade lah mlm jumaat kelemon eh ,kelewon laa,,
hahhahaa,,jgn tnye aku pe mlm jumaat kelewon uh..
wey lawak ke seram neyhhh ,, adoii nya pon ,,ahahha
oke2,siyesss
aku jenjalan waktu senje woiii ,,(korang jgn jalan senje2,antu byk)
biase laa aku ngan sape lagi,ngan akk aku laa
asek bejalan je ,, main3 ,,smpai senje baru nak balik ,, 
hari da mule gelap,aku pon balik laa dgn akk aku ..
dlm2 mase pejalanan uh ,, tetibe seseorg menegor aku ,,
hahaha,,abg aku g pggil aku balik
"wey da senje ko tak reti2 nak balik ke ?"
aku pon belenggang laa jalan ,,
tetibe aku t"nmpak sekor hantu ney,de ludahnye aku,,
hampeh tol ,, (oke aku tipu)
belari aku masok rumah..
TAMAT

ahhahahahaha,,cerita diatas hanyalah rekaan semata2..

aku takde cerite pon nk diceritakan,.tp aku rasa mcm takde pengalaman je mcm mane nak ceritakan ..
tp aku penah kena ..kena...kena ape eh ...
alaa..lempang pontianak kot ,,(ade ke??)
dekat belakang aku..cerita nye mcm neyh
mase aku kecik2(mase uh darjah 2)
aku ney nakal ,suke bejalan main kat rumah org ,,
kawasan perumahan aku bukan kawasan taman,,
so ade laa parit air taw,cetek je,,ade umah acik uh dye wat mcm jambatan laa kan
utk masok rumah dye,,so bwah uh ade laa jalan an bwh jembatan ..
hah,aku lak nakal lagi mase uh ,, aku akk aku ngan kwn2 aku main laa kat situ,
kan cetek,lg suke laa kitorang sbb dye tak dlm ,,
kitorang main2 smpai senja ,,
pahtu aku balik laa,,
aku tak perasan bile aku kena tampar pontianak uh ,,
tetibe kat belakang badan aku,ade bende jadi ,,,
tataw nak ckp ape ,, cmne
mcm terbakar or kene air panas??
aku rasa mcm kena air panas kot ,dye mcm ade air dlm kulit uh ,,
tp tah laa terok gak..
mlm2 aku takpat tydo sbb bende uh mcm meledak2 (mcm air suhu 100%)
menangez je aku tiap2 mlam ,,
seminggu aku cuti skolah n hampir di berhentikan,,haha(tak sempat gtaw cikgu aku sakit)
pahtu mlm2 aku takle tydo pakai baju ,, nnty dye melekat ngan baju ,,
terok bena penyakit uh ,,seminggu baru laa elok sikit2 ,,
sodeh aku ingat kisah dulu ,,

k laa,aku bukan cite sal seram pon ,tp cite sal penyakit aku lak mase kekecik,,mule laa tuh melalut ..

haha,,tp aku nk cite sal mmber aku,mase pom5,tahun lepas laa,,
mlm uh ade qiamullail kat skola aw,,kene tydo skola,oleh sbb skola kami bukan skola asrama..
murid perempuan kena tdo dlm surau,,then lelaki kena tido dlm kelas ,,
mmber aku laki,1 kelas laa,, tydo dlm kelas aku lak uh,tingkat3 ,,
dye tydo atas meje tepi tingkap ,,
mlm uh da kol 12 kot ,,dye nak tangkap gmbar kat luar tingkap uh.,.
dye snap ahh,,pahtu tetibe enpon dye mati(off)
dye on laa balik en,pahtu dye bukak gmbar uh,ade lembaga putih like pontianak ,ngan rambut panjang ..
dye tunjuk kat mmber aku(kami) lagi sorang,,
mmber aku kate laa 
wey ne kayu neyh ,,ko jgn mcm2 ,,kayu tuh ,,pokok depan uh ko tangkap ..
dye saje je ckp mcm uh,,
mmber aku sorang ney dye tgok dpn,mane ade pokok depan uh ,,
pahtu,dye takut agak ea teroz de tydor ,,
esok eh eboh je ,, pahtu dye tunjukkan kan gmbar uh ,,
siyess nampak woo ,,aku pon mcm tak caye je dye leh t"tgkap gmbar pontianak ,,
mmg nmpak jelas rambut ngn badan dye juz muke je tak nmpak..
lagi 1 mmber aku pompan taw,mase uh kelas malam agama ,
oleh sbb kelas kami je ade wat kelas mlm so sunyi sepi laa skola uh ,,
mase uh subject agama,,kawan aku g laaa tandas..dye 2 org ,,
lepas je da suda uh ,dye lalu depan tandas guru lelaki ..mmber aku neyh ckp laa wey ko dgr tak ape aku dgr,
mmber aku sorang lagi ckp..ah takde pe2 laa,sedapkan hati ..
pahtu mmber aku yg tnye uh dye teroz bla tgglkan mmber aku lagi sorang uh ,,
dye dengar mcm ade org dlm tandas guru tuh,,
pahtu,masok je kelas,kelas neyh kat tgkat2,leh nmpak tandas auw,
mmber aku yg dengar uh,dye nmpak something at tandas uh.,dye bangun teroz dye tutop pintu kelas ,.,
pahtu mlm uh dye senyap je ,, sume org takut ,,
ney kisah aku mase darjah2 lak ,mase skola rendah ,, skola kami heboh ngan 1 bende ney ,,
kes rasuk merasuk ,, n kami pecae sape je masok dlm tandas pompan uh akan kena rasuk
benda ramai dah kena rasuk ,,kluar tandas senyap je,pahtu mate jadi merah ,,
mmber aku mase kecik dulu penah kena ,,mate de jadi merah then dye senyap je,,lame2 dye meracau2 ,,
takut sangat ,, sbb kan ramai yg kena ,kami dak pompan 1 skola tak berani nak masok tandas ,, 
sbb kes uh ,, tp timbul kes kencing lam kain laa pulak ,,hahaa,takut pune pasal..

oke laa ckop laa tuh ,, aku rasa panjang giler kot ,,habeh aku nak cerita ,, 

cerita diatas adalah benar sebenar benarnye ..

jujor aku penakut sikit,smpai kan cerita hantu pon aku tanak tgok ..nnt mimpi ,,banner uh pon aku takut

tag :

6 comments:

SYAF said...

terima kasih sbb join kontest syaf yang tak seberapa nie....insyaallah semua nama2 yang join syaf akan update sabtu nie.... thank bebyk yea...

Detective Fiqa said...

wahhh :) hahaha. kesian cex ah. fiqa belum ada pengalaman lagi laahh :)

gadismanja said...

@syaf ,, oke ,, hehe ,, :)

gadismanja said...

@dfiqa ,, hehe ,, 10tahun dah belalu bende neyh ,, hehehe ,, sihat walafiat dah pon skunk

eeekram said...

waa , heehe , join juga dia noh . best entry time darjah 2 tu . lawan tampar dengan pontianak :D

gadismanja said...

@eeekram ,, hahahhaa ,, join jelaa walaupon takdo cito ,, hahaha ,, mane ade lawan tampar ,, betol tuhhh ,, hahaha